Verhalen
Eigen ervaringen en een persoonlijk verhaal zeggen veel meer dan een vacaturetekst. Lees hieronder de verschillende verhalen van onze collega’s, zodat je een goede indruk krijgt hoe jouw werkdag er bij ons uit kan zien. En ontdek zelf of werken bij Dental Clinics ook iets voor jou is.
Home / Verhalen
De ervaring van:
Tandartsassistent Siv
❝
“Dat ik ook mag helpen bij implantologiebehandelingen maakt mijn werk nog leuker.”❞

Tandarts Anne
❝
Preventie vind ik een heel belangrijk stuk van de behandeling. Cariës kan meestal worden voorkomen met goede zelfzorg.❞

Tandartsassistent Wim
❝
De agenda geeft aan welke behandelingen er komen, maar de mensen in de stoel maken het verschil.❞

(Paro-)preventieassistent Nora
❝
Het is mijn doel om goede mondhygiëne onderdeel te maken van de dagelijkse routine van mijn patiënten.❞

Preventieassistent Marleen & Naomi
❝
Je kan mensen hun glimlach weer teruggeven. Dat maakt me trots.❞

Preventieassistent Karin
❝
“Het is niet zo dat mensen hun tanden niet poetsen of niet naar de tandarts gaan omdat ze er geen zin in hebben. Samen gaan we op zoek naar de oorzaak en de oplossing.❞

Mondhygiënist Huda
❝
Tijdens de onboarding worden de processen en richtlijnen van Dental Clinics heel duidelijk uitgelegd. Door deze processen en richtlijnen kan de kwaliteit gegarandeerd worden.❞

(Paro-)preventieassistent Hasti
❝
Als goed tandenpoetsen onderdeel wordt van de dagelijkse routine en ik bij een vervolgafspraak zie hoeveel vooruitgang er is, dan geeft mij dat veel voldoening.❞

Mondhygiënist Eva
❝
Er zit vaak meer achter een slechte mondhygiëne. Het is belangrijk dat je eerst een band met iemand opbouwt; pas dan kan er verandering plaatsvinden en kun je de patiënt motiveren. ❞

(Paro-)preventieassistent Elsemieke
❝
Eén van mijn patiënten woont in Spanje. Ieder halfjaar komt ze terug voor haar afspraak. Ze vindt het hier zo fijn, dat ze er speciaal voor naar Veenendaal komt!❞

Mondhygiënist Carlijn
❝
Ik had vertrouwen in de goede begeleiding die ik zou krijgen van de ervaren mondhygiënist❞

Tandarts Johan
❝
“We nemen de tijd door te vragen naar de angst en het ontstaan ervan. Zo weet de patiënt dat zijn probleem serieus wordt genomen en heb je al een groot deel van de angst weggenomen”❞

Tandartsassistent Nathalie
❝
Het maakt mij trots als ik de tandarts goed heb kunnen assisteren. Dat de tandarts aan het eind van de dag zegt: het was een goede dag!❞

Tandartsassistent Monica
❝
Ik vind het belangrijk dat de kwaliteit gewaarborgd blijft. Daarom vind ik het leuk om mijn kennis en ervaring te gebruiken om nieuwe tandartsassistenten op te leiden.❞

Tandartsassistent Marjolein
❝
Gaatjes, een wortelkanaalbehandeling, ik vind het allemaal interessant. De inhoud van het vak tandartsassistent spreekt mij enorm aan.❞

Tandartsassistent Rozan
❝
Assistent zijn betekent niet alleen dat je dingen aangeeft en meekijkt met de tandarts. Als je goed assistentenwerk doet is het veel meer dan dat.❞

Tandarts Parisa
❝
Ze was daar zo blij mee dat ze meerdere keren bleef herhalen dat ik haar lach had teruggebracht.❞

Tandarts Ismaël
❝
De nadruk op kwaliteit en kwaliteitsborging zit tot in de kern van de organisatie❞

7 vragen aan:
Tandarts Eric-Jan
❝
Alle randzaken zijn me uit handen genomen. Ik hoef me niet meer tot op microniveau te gaan bemoeien met van alles en nog wat. Ik kan me volledig op mijn vak richten.❞

De werkdag van:
(Paro-)preventieassistent Wendy
❝
De afwisseling tussen de twee functies en het omgaan met de patiënten vind ik heel leuk. Soms ben je voor een patiënt ook meer dan alleen een behandelaar.❞

(Paro-)preventieassistent Jessie
❝
Binnenkort ga ik ook assisteren bij de implantoloog hier bij ons in de praktijk. Dat is een mooie nieuwe uitdaging, omdat het weer wat extra’s van je vraagt.❞

Mondhygiënist Atie
❝
Je werkt nu ook veel meer vanuit de patiënt. Je overlegt met elkaar en vraagt: wat wil je nou zelf?❞
